Wednesday, October 27, 2010

PAUL si sotong sudah arwah . ='(


hye , saya johan arif sekali lagi menaip/menulis di blog ini.Post kali ini psal PAUL si sotong mati pada 26/10 iaitu semalam.Beliau mati disebabkan oleh natural causes dan beliau mati di dalam aquarium beliau sendiri di Oberhausen, German.Beliau berumur 2 tahun setengah yang mana umur yang tua untuk seekor sotong.(beliau masih bujang lagi) haha ! PAUL si sotong atau PAUL the octopus adalah sotong biase yang dilahirkan pada January 2008 di Weymouth, England.Paul mula menjadi buah mulut (bukan buah tangan) orang ramai pabila beliau meramalkan tujuh kemenangan German dengan tepat dan gramatis.haha !

Nama beliau dipetik daripada poem German yang dicipta oleh  Boy Lornsen iaitu Der Tintenfisch Paul Oktopus.Tapi bagi umat-umat islam jangan lahh percaye makhluk bile beliau meramal.Karot-marot dohh ! ;)
 Beliau juga dianugerahkan sebagai ambassador England untok WC (world cup) tahun 2018.


World Cup 2010
Opponent↓ Stage↓ Date↓ Prediction↓ Result↓ Outcome↓
 Australia group stage 13 June  Germany[39] 4–0 Correct
 Serbia group stage 18 June  Serbia[39] 0–1 Correct
 Ghana group stage 23 June  Germany[39] 1–0 Correct
 England round of 16 27 June  Germany[17] 4–1 Correct
 Argentina quarter-finals 3 July  Germany[32] 4–0 Correct
 Spain semi-finals 7 July  Spain[40] 0–1 Correct
 Uruguay 3rd place play-off 10 July  Germany[41] 3–2 Correct

wehh , nie result match di mana sotong tersebut meramal dengan tepat . T.T



 wehh , supporters Spain kompem sedih dan kesal atas kematian Paul si sotong nie psal sotong nie lahh yang meramalkan bahawa Spain yang menang WC 2010 (world cup).gagaga ! mengarot !
Tetapi , supporters netherlands pulakk kompem happy bercampur gembira pabila sotong nie mati krane angkara sotong nie lahh yang meramalkan kekalahan diorang.hahaah ! Lepas ni, dah takde lahh haiwan or binatang yang akan meramalkan WC .A'ah ek , mne lahh tahuu sotong dituka dgan BABI HUTAN ke ape ke.hahaha !
Oklahh ,saya nakk mengakhiri post saya kali ini dengan ;'( .Sedih dohh Paul mati.
N.O.K.T.A.H

p/s REST IN PEACE paul ! ;) hahahaah !

No comments:

Post a Comment